10 Eylül 2011 Cumartesi

Bir Çocuk Ne İster? "Anaokulumuzun Broşür Metni "



Anneciğim, babacığım, ben gideceğim okulda:
   Evimde ve odamdaymışım gibi hissedebileceğim güneşi bol, güvenli  bir ortam olsun istiyorum.
Bana kural koyarken bile sevgi dolu, sempatik öğretmenlerim olsun istiyorum.
   Bana ve aileme zaman ayıran, gelişimimi takip eden bir psikoloğum olsun istiyorum.
İlk sosyal rollerimi aldığım, paylaşmayı, sıra beklemeyi öğrendiğim, oyunları birlikte oynayabildiğim arkadaşlarım olsun istiyorum.
   İçimdeki renkleri dışa vurabilmek, yaratıcı yönlerimi farkedebilmek için boyalar, hamur, çamur, kağıtlar, kartonlar istiyorum.
Zekamı, becerilerimi, bilgimi artıracak, öğrenirken eğlendirecek bol ve çeşitli oyuncaklar, eğitim malzemeleri istiyorum.
   Motor gelişimimi destekleyecek, güneşten ve açık havadan yararlanabileceğim, hoplayıp zıplayabileceğim, koşabileceğim geniş oyun alanı ve bahçe istiyorum.
Artık bir bebek olmadığımı, olgunlaştığımı hissedebilmek için kendi kendime ayakkabımı giyebilmeyi, yemeğimi yiyebilmeyi, temizlenmeyi ve yapabildiklerimin onaylandığını, tebrik edildiğimi duymak istiyorum.
   Fiziksel gereksinimlerimin, hijyen ve sağlıklı beslenmemin önemsenmesini istiyorum.
Öğrenme potansiyelimin fark edilmediği, kendi kararlarımı veremediğim ve kendi seçimlerimi yapmama izin verilmeyen ortamlarda başarılı olamayacağımın, sorumluluk almayı öğrenmeden sorumlu bir yetişkin olamayacağımın farkedilmesini istiyorum.
   Aşçının teyzem, servis şöförünün amcam, yaşımız ne olursa olsun hepimizin arkadaş olduğu bir okulda,  anne ve babamın ne zaman isterlerse, ya da ben ne zaman istersem  bize katılabildiği kocaman bir aile gibi hissetmek istiyorum.

Ben BÜYÜYEN ÇOCUK ANAOKULU’na gitmek istiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder